07 september 2016

Topkandidaten uit de provincie Utrecht op kieslijst CDA!

De Utrechtse Hanke Bruins Slot (38) staat op plek 9 van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar. Dat blijkt uit de concept kandidatenlijst die het CDA heeft gepresenteerd.

Hanke zit sinds 2010 al in de Kamer en houdt zich onder andere bezig met zorg, sport en veteranenbeleid. Daarvoor was zij militair, waarbij zij in 2008 op uitzending naar Uruzgan is geweest.

Een ander opvallende naam hoog op de kieslijst van het CDA is Lenny Geluk-Poortvliet uit Zeist op plek 20. Lenny is vice-voorzitter van het dagelijks bestuur van CDA Provincie Utrecht. Met haar leeftijd van 72 jaar zou zij het oudste Kamerlid kunnen worden in de Tweede Kamer.

Andere CDA kandidaten uit de provincie Utrecht zijn Sebastiaan den Bak (Utrecht) op plek 27 en Ria de Korte-Verhoef (Baambrugge) op plaats 35. Sebastiaan werkt bij de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek als coördinator internationaal beleid en staat voor het eerst op de Kamerlijst. Ria is naast haar raadslidmaatschap werkzaam als docent verpleegkunde en senior onderzoeker bij de Hogeschool van Amsterdam.In 2014 promoveerde Ria op het thema palliatieve zorg, nadat ze enkele jaren werkzaam was als beleidsadviseur voor de beroepsvereniging van verpleegkundigen en verzorgenden. Sebastiaan was al zeker van een plek bij de eerste 30 omdat hij de primary van CDA Provincie Utrecht had gewonnen. De winnaar de de primary verzekerde zich van een plek bij de eerste dertig van de lijst.

De concept-lijst wordt verstuurd aan de lokale CDA-afdelingen, die wijzigingsvoorstellen kunnen indienen op deze lijst. Op het CDA-najaarscongres van 12 november in Veghel wordt de lijst definitief vastgesteld.

De gehele lijst is te vinden via de volgende link:https://www.cda.nl/partij/tk2017/kandidaten-tweede-kamer/

cda