Hoe maken we Groningen tot voorloper in de omschakeling naar duurzame energie en grondstoffen als basis voor de chemie en de maakindustrie?

Onze provincie staat voor een enorme uitdaging. Door de ontwikkelingen rondom de klimaatafspraken en de gaswinning in het Groninger veld, staan de arbeidsplaatsen in de gas- en oliewinning onder druk. Net als de werkgelegenheid op de op olie en gas gebaseerde chemie en de met deze activiteiten samenhangende werkzaamheden zoals bijvoorbeeld onderhoud. Tegelijkertijd biedt dit kansen.

Het CDA in de provincie Groningen organiseert een economisch symposium rond dit onderwerp op 18 januari 2019 in de Fraeylemaborg in Slochteren. U bent daarvoor van harte uitgenodigd.

Voor wie

Bent u als inwoner, bestuurder, manager, professional of politicus geïnteresseerd in thema’s als: duurzaamheid, energietransitie, duurzame chemie, digitalisering, werkgelegenheid en economie, dan is dit symposium zeer interessant voor u.

Sprekers

Op het symposium verwelkomen wij vooraanstaande sprekers uit het economische werkveld, de chemische industrie, de digitale industrie en de politiek.

Keynotes

Sybrand Buma, fractievoorzitter CDA in de Tweede Kamer

Gerard Kremer, voorzitter MKB Noord

Gerard de Boer, directeur en eigenaar Initio

Panelgesprek over duurzame chemie

Rein Willems, oud vice president Shell en voorzitter van chemiecluster op stoom

Roeland Kiewiet, CEO Chemcom Industries

Johan Visser, Site director Nouryon

Panelgesprek digitalisering

Marco de Jong, Co-Founder Noordelijke Online Ondernemers

Jeroen Bos, directeur en eigenaar Bosscher en Cnossen

Meer informatie en aanmelding

vrijdag 18 januari, 15.00 - 17.00 uur met aansluitend een netwerkborrel

Fraeylemaborg in Slochteren

Aanmelden voor 15 januari 2019. Aanmelden kan via deze link.

We zijn ervan overtuigd dat het symposium zal inspireren en nieuwe inzichten zal geven op de vragen van nu en de toekomst en hopen dan ook u te ontmoeten op 18 januari!