06 juli 2022

Robert de Wit voorgedragen als lijstrekker provinciale statenverkiezing 2023

Het partijbestuur van het CDA in de provincie Groningen draagt fractievoorzitter Robert de Wit (1990) voor als lijsttrekker bij de verkiezingen voor Provinciale Staten in maart 2023. De Wit is sinds 2015 lid van Provinciale Staten en sinds 2018 CDA-fractievoorzitter.

Voorzitter Peter Roelofs: “Als aanvoerder van de CDA-lijst is Robert de Wit uitstekend in staat om het CDA-gedachtegoed uit te dragen en de samenwerking te zoeken binnen en buiten onze partij, in Stad en Ommeland. Hij is energiek, verbindend, communicatief sterk, resultaatgericht met een enorme dossierkennis en een ruime ervaring als Statenlid.”

Het partijbestuur heeft De Wit unaniem voorgedragen.

Robert de Wit: “Ik vind het een grote eer en een voorrecht om door het bestuur voorgedragen te worden als lijsttrekker namens het CDA in Groningen. De leden zijn nu aan zet, maar ik kan niet wachten om samen aan de slag te gaan in aanloop naar de Statenverkiezingen “