04 januari 2022

CDA Gennep zet in op verjonging van kandidaten bij verkiezingen

Tijdens een digitale ledenvergadering is Jacques van Bergen uit Ottersum unaniem verkozen tot lijsttrekker van het CDA Gennep. Van Bergen is op dit moment raadslid en tevens vice-voorzitter van de gemeenteraad in Gennep. In het dagelijks leven is hij melkveehouder. Ook tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 voerde Van Bergen de lijst van het CDA in Gennep aan. Dit keer zal hij de kar gaan trekken van een kandidatenlijst, waarvan de top 10 sterk verjongd is met maar liefst drie kandidaten onder de 30 jaar. Volgens Rob Peperzak bereid het CDA Gennep zich hiermee voor op de toekomst: 'Een nieuwe generatie CDA-ers staat klaar om vol energie aan de slag te gaan. Onze jeugd heeft de toekomst. Het is van groot belang om ook hun wensen en ideeën te betrekken bij de politiek. Vandaar dat het CDA sterk inzet op verjonging vooraan op de kandidatenlijst.’

Met de opname van een aantal jongeren op de lijst houdt het CDA aansluiting met de wensen van de jeugd in de gemeente Gennep en wil het CDA de jongeren in de gemeente Gennep aanspreken.
Op nummer 2 staat de huidig fractievoorzitter Twan Reintjes gevolgd door raadslid Ronnie Rutten uit Milsbeek op plek 3.
Op plek 4 staat de eerste jonge nieuwkomer: Dick van Dijck (29) uit Milsbeek. Op plek 5 staat opnieuw een jonge, nieuwe kandidaat: Yanick Cillessen (26) uit Gennep. De kandidaten 4 en 5 zijn in het dagelijks leven beide ondernemer.
Op plek 6 staat huidig raadslid Jos Sutmuller uit Heijen en op 7 Marc Nabuurs uit Ven-Zelderheide. Op plek 8 staat Francien van de Ven uit Gennep. Op plek 9 wederom een jonge, nieuwkomer: Tren Weijers uit Gennep (21). De top 10 eindigt met huidig wethouder Rob Peperzak. De rest van de lijst zal op een later moment bekendgemaakt worden.