26 januari 2022

Gemeente Gennep; beste woonplek in Limburg

Uit de Monitor Brede Welvaart van het CBS, die vorige maand is uitgekomen, bleek dat de gemeente Gennep in de top 3 van beste woonplekken in Limburg staat. Toch mooi om te lezen! Op basis van ruim 40 beleidsindicatoren scoort onze gemeente goed. Uiteraard komt dit niet alleen door de beleidskeuzes van de gemeenteraad. Zeker niet! Dit komt door de actieve inzet van inwoners, bedrijven, vrijwilligers en vele anderen. Mensen die zich met een positieve en enthousiaste kijk op zaken inzetten voor de toekomst van onze gemeente. Zij vinden gehoor en krijgen daarmee ook iets voor elkaar op het gebied van bijvoorbeeld leefbaarheid, woningbouw, werk en sport. Kijken naar wat mogelijk is en juist niet (teveel) focussen op wat niet kan. Vanuit een positieve blik aan de slag is ook mijn werkwijze. Keuzes maken en dan uitvoeren. De afgelopen periode heb ik gemerkt dat veel collega raadsleden op eenzelfde wijze in het belang van Gennep willen werken. Daarom is er de afgelopen jaren in alle kernen ook veel moois tot stand gekomen.

Uiteraard liggen er altijd nieuwe uitdagingen om mee aan de slag te gaan. Deze staan ook in het verkiezingsprogramma van het CDA dat met inbreng vanuit de samenleving tot stand is gekomen. Hopelijk spreken deze zaken opnieuw aan. Als CDA gaan we de verkiezingen in met sterk verjongde, enthousiaste club mensen. Na de verkiezingen op 16 maart a.s. ben ik ook zelf weer bereid om mijn steentje bij te dragen als raadslid. Dit om er voor te zorgen dat het in onze gemeente voor jong en oud goed toeven blijft. En nog meer inwoners in onze gemeente gelukkig kunnen wonen, werken en recreëren. De afgelopen jaren zijn de inwonersaantallen (gelukkig) gestegen. Mede hierdoor kunnen we ons hoge voorzieningenniveau ook in de toekomst in stand houden. Ook dat zie ik als een belangrijke opgave, zodat Gennep ook voor onze kinderen een prachtige gemeente blijft om in te wonen.