17 december 2021

Kandidatenlijst 2022 vastgesteld

Onze kieslijst voor de verkiezingen in maart 2022 is vastgesteld. Daarop staan dertig actieve inwoners die zich kandidaat stellen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Onze partij is er klaar voor!

Welke kandidaten staan op de lijst? Om te beginnen een snelle opsomming van de eerste zes:

• #1 Fons Peeters, geboren in Oostelbeers en woonachtig in Oirschot.
  • #2 Joep van de Ven, geboren en getogen Oirschottenaar. Joep is ook de nieuwe kandidaat-wethouder voor de partij.
  • #3 Wil Verhoeven uit Middelbeers. Wil was in het recente verleden voorzitter van voetbalclub Beerse Boys.
  • #4 Lily Maaref uit Middelbeers, huidig raadslid met veel kennis en ervaring in het sociale domein.
  • #5 Alexander van Holstein uit Middelbeers, nieuwkomer in de Oirschotse politiek en voormalig wethouder in de gemeente Waalre.
  • #6 José Versteden, die samen met haar familie een melkveehouderij runt in Oirschot. José is nu al burgerraadslid voor onze partij.

Dertig betrokken mensen
Voorzitter Bart Mourits: “We zijn bijzonder blij en trots dat we een kieslijst konden samenstellen met dertig maatschappelijk betrokken mensen uit alle leeftijdsgroepen met een evenwichtige mix van ervaring en vernieuwing. We hebben afgelopen bestuursperiode tien nieuwe leden mogen verwelkomen, waaronder vier enthousiaste en betrokken twintigers, die zich ook allemaal kandidaat stellen. De vertrouwenscommissie had dus ook echt wat te kiezen. Dat zie je terug in de hoge kwaliteit van onze kieslijst.”

Vernieuwing
Naast de vertrouwde gezichten - waaronder Willy van den Wittenboer uit Oirschot, Mark Timmermans uit Middelbeers, Henk van der Schoot uit Oirschot en Art Smulders uit Spoordonk - zijn er dus ook de nodige nieuwkomers die hoog op de lijst staan.

Nieuwkomers die de fractie gaan versterken zijn Anton van der Staak (op 8) en Patrick van Kessel (op 13), beiden uit Oirschot.

Met Femke Verhagen uit Oostelbeers (op 12), Camil Kerkhofs (op 15), Ruben van der Schoot (op 17) en Jakko Klaassen (op 18) uit Oirschot staan er vier twintigers op de kieslijst voor het CDA.

Wisseling van de wacht
Voor de lezers die dit nieuws eerder misten: Piet Machielsen, de huidige wethouder, staat niet op de kieslijst 2022 en is geen kandidaat-wethouder. Piet Machielsen: “Binnen onze partij hanteren we de lijn dat een wethouder bij voorkeur twee bestuursperiodes aanblijft. Ik heb nu al mijn derde periode mogen invullen. Het is natuurlijk superleuk om wethouder te mogen zijn en een bijdrage te mogen leveren aan de toekomst van de mensen in de gemeente Oirschot. Tegelijkertijd is het goed om na zo’n lange periode ruimte te maken voor een nieuwe wethouders-kandidaat. Onze partij heeft gelukkig veel talent om de bestuurdersplek nieuw in te vullen. Door mezelf niet als kandidaat op de kieslijst te plaatsen, komt er maximale ruimte voor de nieuwe, goede ploeg met veel kennis en ervaring. Fons Peeters is daarbij de nieuwe lijsttrekker en Joep van de Ven de kandidaat-wethouder. Ik heb in allebei alle vertrouwen! Zij mogen mij altijd om advies vragen en natuurlijk blijf ik betrokken, als lid van de partij.”

Samen
De leden op de lijst kijken er naar uit om zich de komende vier jaar in te spannen voor een veilig, leefbaar en nog mooier dorp. Daar betrekken de leden graag de inwoners bij. Want als we samen praten, denken en doen, komen we tot de beste ideeën en resultaten.

Kijk HIER voor onze volledige kandidatenlijst.