Let op: deze website is nog niet volledig. Er wordt nog gewerkt aan de site!

We mogen trots zijn op Raalte! In de tijd is er op veel gebieden toch geïnvesteerd. In een aantal kernen zijn er of komen er multi functionele accommodaties (MFA). Deze MFA’s vormen letterlijk het middelpunt van het dorp. Voor de bouw zijn er vaak vele vrijwilligers die samen werken aan het dorpshuis, zodat jong en oud zich er thuis kan voelen en waar alle noodzakelijke voorzieningen aanwezig zijn. Juist op dit moment is dat erg belangrijk. Wij willen dat mensen zoveel mogelijk in hun eigen kern kunnen blijven wonen en daar de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben. U kunt op ons rekenen dat wij de maximale zorg voor u willen regelen juist op de momenten dat u deze zorg erg hard nodig heeft.

Met veel jongeren gaat het gelukkig goed, maar juist de jongeren met problemen verdienen een steuntje in de rug. Zeker nu er ook op dit gebied zal er de komende jaren ook veel veranderen. De gemeente wordt geheel verantwoordelijk voor de jeugdzorg. Het CDA is juist voorstander dat de problematiek binnen een gezin wordt opgepakt door 1 team met 1 regisseur met 1 plan.

Het CDA is voorstander van het invoeren van een gezamenlijk ondernemersfonds om Raalte goed op de kaart te zetten. Voor ondernemers in de kernen moet het mogelijk zijn om zich te vestigen op het lokale bedrijventerrein. Het is voor de leefbaarheid in een kern belangrijk dat er bedrijvigheid blijft plaatsvinden. Zelfs wanneer de regels hiervoor moeten worden weggenomen.

Ook de bereikbaarheid speelt bij ons een belangrijke rol. CDA Raalte zal zich in blijven zetten voor de lokale verkeersveiligheid binnen de gehele gemeente Raalte. Er zal meer duidelijkheid moeten komen over de toekomst van de N35 en de N348. Want juist bedrijvigheid en bereikbaarheid is vooral voor de jongeren belangrijk om in Raalte te blijven wonen of om zich in Raalte te vestigen. Wij willen dat er flexibele bestemmingsplannen worden gehanteerd, zodat het aanpassen en verbouwen van een woning makkelijker wordt.

Maar het leven draait niet alleen om werken, ook ontspannen is in Raalte ook goed mogelijk. Er zijn vele verschillende evenementen, waar ook vele vrijwilligers aan meehelpen. Het CDA is blij met de inzet van al deze mensen. Zij vormen een goed visiteplaatje van al wat Raalte te bieden heeft op gebied van recreatie en toerisme.