Denk mee, doe mee, leef mee: CDA, bij uitstek de lokale partij

Met het verkiezingsprogramma richt het CDA Raalte zich tot iedereen die zich betrokken voelt bij Raalte, een prachtige gemeente! In de gemeente Raalte staan voor het CDA de mensen centraal. Mensen, die als betrokken inwoners met elkaar wonen, werken en bouwen in en aan Raalte. De plannen van het CDA Raalte versterken de basis voor de welvaart en het welzijn voor de komende jaren. Dat betekent dat we nu verstandig moeten investeren om daar straks de vruchten van te dragen. Daarbij willen wij niet dat de gemeentelijke overheid alles van bovenaf gaat regelen, maar dat de overheid helpt initiatieven vanuit de samenleving ruimte te geven en mogelijk te maken.

Het CDA heeft vertrouwen in mensen, vertrouwen in hun gezond verstand en daarom vertrouwen in de toekomst.

Het CDA heeft zich als collegepartij de afgelopen jaren ingezet voor de inwoners van de gemeente Raalte. Daarbij is er naar gestreefd om de politieke keuzes zo dicht mogelijk bij de inwoners van Raalte te brengen. Veel is er bereikt, niet altijd door het CDA alleen, maar vaak ook door een goede samenwerking met de coalitiepartij Gemeente Belangen en soms ook samen met de oppositie. Zo gaat dat en zo hoort dat in de lokale politiek. De lokale CDA-ers zijn onderdeel van het landelijk Christen Democratisch Appèl en kunnen, indien nodig, rekenen op steun vanuit dit netwerk. Er is veelvuldig overleg met Kamerleden en leden van Provinciale of Gedeputeerde Staten. Dit komt de kwaliteit van de voorstellen en besluiten ten goede.

CDA Raalte in 15 speerpunten? Lees het hier!

Onze mensen