22 januari 2018

CDA bezoekt Dorcas

CDA bezoekt Dorcas winkel

CDA Zwartewaterland bracht vrijdag 19 januari een werkbezoek aan de Dorcas winkel in Genemuiden. Van Marja Vermaning en Cees Wursten kreeg de fractie uitleg over het reilen en zeilen van de stichting.

Dorcas is 28 jaar geleden gestart in Hasselt met een kleine groep vrijwilligers. Inmiddels kan de stichting in onze regio rekenen op de hulp van zo’n 75 vrijwilligers, waaronder de mensen die de ingebrachte goederen controleren en prijzen, chauffeurs en de mensen op de winkelvloer.

Dorcas komt in actie voor mensen in nood en diepe armoede, ongeacht hun religie, ras, geslacht of politieke overtuiging. In Zwartewaterland heeft Dorcas twee lokaties. In Hasselt, Boerweg 12, komt vanuit de regio kleding en ander textiel binnen wat wordt getransporteerd naar Roemenië. In Genemuiden is de winkel gevestigd aan De Schering 25. Hier worden gebruikte meubelen, kleding, speelgoed, boeken en allerlei huisraad verkocht. Met de opbrengst ondersteunt Dorcas diverse projecten. De afgelopen twee jaar zijn Roma-kinderen in Albanië ondersteunt.

Heeft u overtollige spullen, schoon en heel, die u een tweede eigenaar gunt dan kunt u deze naar de winkel brengen van dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.