08 december 2017

GEMEENTERAADSVERKIEZING 2018,

Peter Lucas lijsttrekker CDA Soest

De leden van het CDA Soest/ Soesterberg hebben 6 december unaniem ingestemd met de kandidatenlijst en met fractievoorzitter Peter Lucas als lijstrekker voor de verkiezingen 21 maart 2018. Ook is het verkiezingsprogramma vastgesteld.

Het CDA kiest voor vertrouwde gezichten. Naast Peter Lucas staat raadslid Raymond Kramer op 2, Soesterbergs raadslid Jos Dijkmans op 3 en fractie-assistent Alex Strengholt op 4.

Wethouder Jannelies van Berkel had al aangegeven te stoppen en steunt de lijst als lijstduwer en raadslid Rick van der Woud stopt wegens drukke werkzaamheden. Peter Lucas (57 jaar) is bijna 8 jaar actief als raadslid en heeft laatste vier jaar de CDA-fractie als voorzitter aangevoerd.

Lucas is blij met de lijst: "met het huidig enthousiast en kundig team is veel bereikt, mede door een goede samenwerking in de raad. Dat gaan we voortzetten.

Er is de afgelopen vier jaar veel bereikt voor Soest, maar we zijn nog niet klaar. We hebben veel aandacht voor zorg en welzijn. Niet iedereen kan voor zichzelf zorgen. Zo wordt voor jonge mantelzorgers de zorg steeds zwaarder. Het CDA wil geen burn-out samenleving en wil de gezamenlijke inzet van vrijwilligers, mantelzorgers en professionals in een hecht netwerk versterken”.

Ook het tegengaan van vereenzaming is een CDA-speerpunt. “We willen dat in Soest jong en oud kan wonen en dat onze gemeente vitaal blijft, dat het leerlingaantal niet daalt of sportclubs leden verliezen. Daarom is bouwen nodig, voor starters, middeninkomens en ouderen.

Wat betreft duurzaamheid zet het CDA o.a. in op een afvalbeleid dat echt duurzaam is en draagvlak heeft onder de inwoners.

Ook pleit het CDA voor Leefbaarheidsfonds om kleinschalige initiatieven op dit gebied van inwoners mogelijk te maken.

Het CDA wil met een actief gemeentelijk beleid kansen bieden aan lokaal ondernemerschap. Midden en kleinbedrijf zijn de drijvende kracht en van groot belang voor de economie in Soest en Soesterberg.

Inspraak en betrokkenheid van bewoners wil het CDA duidelijker regelen. Vaak pakt de praktijk anders uit dan mensen verwacht hadden. Dat moet beter; de gemeente is er voor de inwoners, niet andersom.

Veiligheid in de wijk is en blijft een belangrijk thema voor het CDA: “zo willen we dat de wijkagent goed zichtbaar is en dat we de kosten van vernielingen gaan verhalen op de vandalen”.

op de foto van Links naar rechts: Alex Strengholt, Jos Dijkmans, Daniel de Klerk, Rob Kracht, Peter Lucas, Willeke Vernede en Raymond Kramer.

Voor meer informatie: Het program kunt u opvragen via het secretariaat : [email protected]

Voor nadere informatie :

Rob Kracht, voorzitter CDA afdeling Soest-Soesterberg [email protected]