21 januari 2021

in memoriam: Martin Oosterveen

Overlijden oud-raadslid CDA Martin Oosterveen

Deze week kregen we het droevige bericht dat Martin Oosterveen op 16 januari 2021 in Soest is overleden. Martin leed aan een ernstige ziekte;  zijn overlijden op 54 jarige leeftijd kwam veel te vroeg.

Martin was voor het CDA raadslid van 22 januari 2004 tot 16 maart 2006. Hij werd raadslid toen Henk  Koning (toen fractievoorzitter van het CDA), in november 2003 overleed. Daarvoor was Martin fractie-assistent. Martin was een bescheiden, kundig en integer persoon. Zo heb ik zelf Martin leren kennen vanaf de tijd dat we beiden actief waren als fractie-assistent. Na zijn raadslidmaatschap bleef hij belangstelling houden voor het raadswerk. In veel campagneperioden nadien kwam hij langslopen vanaf huis, even buurten als we als CDA-club op de Van Weedestraat stonden te flyeren. Hij hield van die korte praatjes. En het was leuk zijn blik op de wereld , en op Soest te horen.

We wensen Martin’s moeder, zus, zwager en verder familie veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Namens de fractie en het bestuur van het CDA Soest-Soesterberg

Peter Lucas.