05 december 2007

Andriette van Hout stopt als raadslid

Andriette van Hout heeft voor haarzelf een moeilijke keuze gemaakt om te stoppen met het politieke werk in Deurne. In april 2005 trad ze toe tot de gemeenteraad van Deurne. Daarvoor was ze 7 jaar burgercommissielid voor het CDA Deurne.

Andriette van Hout (37 jaar) is geboren in Zeilberg en later opgegroeid in het centrum van Deurne. Na haar VWO opleiding op het Peelland college ging ze rechten studeren aan de Universiteit van Tilburg. Gedurende haar studie verrichte ze vrijwilligerswerk in de wetswinkel van Deurne. Na haar studie kwam ze te werk als advocate in Budel en Eindhoven. Na 4 jaar maakte ze de overstap naar de gemeentelijke overheid. De afgelopen 6 jaar vervulde ze binnen de gemeente Helmond de functie van senior jurist. Daarnaast maakt ze sinds mei 2006  deel uit van de Raad van Commisarissen van Rabobank Peelland Zuid.

Door de combinatie van haar aanstaande moederschap, het werk als juriste en haar commissariaat is de politiek qua tijd niet meer te combineren. “Ik heb altijd met veel plezier me ingezet om de belangen van Deurne te behartigen in de rol van raadslid. Echter de tijdsdruk die nu ontstaat is dusdanig dat een keuze gemaakt moet worden. Dit is niet makkelijk, maar uiteindelijk heb ik de knoop toch doorgehakt” aldus Andriette van Hout.

“Andriette heeft altijd constructief bijgedragen aan de CDA fractie en natuurlijk gaan we dit enorm missen. Uiteraard respecteren we haar besluit en dat betekent dat we de procedure zullen opstarten om tot invulling te komen van de vacante plaats die nu onstaat binnen de fractie”; aldus Iwan Gijsbers, fractievoorzitter van het CDA Deurne. “Wij gaan ervan uit dat deze procedure spoedig doorlopen kan worden zodat we in januari 2008 weten wie Andriette van Hout in de raad zal opvolgen.” Andriette van Hout heeft inmiddels haar aftreden bekend gemaakt aan de voorzitter van de gemeenteraad.