30 januari 2014

Behoud werkgelegenheid Deurne

Op dinsdag 27 januari 2014 tegen de middag werd bekend gemaakt dat het bedrijf Knapen Trailers een koopovereenkomst heeft getekend met de gemeente Deurne betreffende de Philips-locatie ter grootte van bijna 2,5 hectare op bedrijventerrein Kranenmortel. Door deze overeenkomst blijft werkgelegenheid gelukkig behouden voor Deurne.

De CDA fractie is uiteraard zeer positief over deze aankoop en becomplimenteerd het bedrijf Knapen Trailers en het college met verantwoordelijk wethouder Henk Kerkers dat ze samen tot deze overeenkomst zijn gekomen.

Het college heeft de nodige flexibiliteit getoond om samen met de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) een passende oplossing voor het bedrijf te vinden. Hierbij zijn ook de grondprijzen aangepast omdat er geen kant en klare bedrijfsgrond geleverd wordt. Het bedrijf Knapen Trailers gaat zorgdragen voor de sanering die daar nog moet plaats vinden en daardoor ligt deze verantwoordelijkheid niet meer bij de gemeente Deurne. Dit is dus geen prijsverlaging van de grond zoals de VVD suggereert voor bouwrijpe industriegrond maar een aangepaste prijs omdat geen bouwrijpe industriegrond wordt geleverd en dus daarvoor ook niet de kosten hebben hoeven maken.

De CDA fractie vindt het ook zeer positief dat zowel ondernemer als de gemeente kijken om de veiligheid van fietsers te waarborgen nu daar in de toekomst de nodige in en uit rijdende transportwagens het fietspad zullen oversteken. Door aanpassingen bij de hoofdingang wordt een veiligere situatie gerealiseerd.

Ook voor de grondexploitatie die onder druk staat in Deurne is dit een positieve ontwikkeling.