29 november 2008

CDA Bestuurders uit de regio maken kennis met het mooie Deurne!

Op 29 November organiseerde CDA afdeling Deurne de jaarlijkse regiodag. Uit de diverse gemeenten in de regio (Helmond, Asten, Someren, Gemert, Laarbeek en Deurne) kwamen bestuurders uit de CDA fracties en/of besturen naar Deurne. Zij kregen een totaal programma aangeboden waarin ze kennis konden maken met diverse mooie zaken die Deurne herbergt.

Om 13.00 uur werden 31 CDA bestuurders van regio Peelland welkom geheten door voorzitter Bob Wagemaker in het gebouw van de Ossenbeemd. Tijdens het nuttigen van een kop koffie werd door de heer D. van de Star, voorzitter van de Ossenbeemd een toelichting gegeven wat er allemaal te zien was op het terrein van de Ossenbeemd (Milieu educatief centrum ). Daarna volgde een excursie onder leiding van Helma.

Om 14.00 uur volgde een excursie in de St.Willibrorduskerk op de markt van Deurne. Er werden twee groepen gemaakt en onder deskundige leiding van de heren Jan van Lierop en Loes v.d. Heuvel  volgde een rondleiding door de hele kerk van de grafkelder tot boven de gewelven. Boven de gewelven kon men door de dakluiken Deurne van boven bekijken. De aanwezigen vonden het zeer interessant. Met dank aan beide heren werd de tocht vervolgd.

Onderleiding van  Henk Kerkers en Toon Aldenzee starten men met een rondje Deurne. Vanaf de Markt-Stationsstraat -Schuifelberg kwam men voor het Cultureel Centrum terecht via de parkeergarage ging men de roltrap op naar de winkels in de Wolfsberg waar men de nieuwe winkels kon bekijken. De stoet trok verder via de Wever –Molenstraat naar de woonwinkel van Woningbouw vereniging Bergopwaarts waar de heer C. Teeuwis het nieuwe bouwplan voor de Europa straat voor de raam had op gesteld wat door de groep erg gewaardeerd werd .

Om 16.00 uur werden de groepen ontvangen bij Holtens molen ook hier werd onder deskundige leiding van de heren Jan van Woezik en Ludo Boeye een rondleiding gegeven en veel verteld over de drie verschillende functie's van de molen zoals graan malen, olie slaan uit koolzaad en houtzagen. De gasten vonden ook dit onderdeel weer zeer interessant.

Om 17.00 uur waren de CDA'ers weer in de Ossenbeemd waar ze de erwten- en bonensoep met roggebrood met spek, voortreffelijk bereid door een drietal CDA dames, zich goed lieten smaken. Er werd nog flink na gepraat onder het genot van een drankje. Regio voorzitster Angelique Nagel dankte iedereen voor de grote opkomst en in het bijzonder de CDA afdeling Deurne voor de organisatie van deze fantastastische middag. CDA afdeling Laarbeek melde zich spontaan aan om de Regiodag 2009 te organiseren. Verder wenste ze iedereen welthuis.