17 mei 2016

Debatavond (26 mei) over aantrekkelijkheid en herkenbaarheid Deurne

Op donderdagavond 26 mei 2016 organiseert het CDA Deurne een debat avond over de aantrekkelijkheid en de herkenbaarheid van Deurne. Er wordt gedebatteerd over de onderwerpen Wonen, Evenementen, Detailhandel, Cultuur, Infrastructuur, Werk en Recreatie.

In het leegstaande winkelpand Stationstraat 34 houdt het CDA Deurne op 26 mei a.s. een debatavond over 6 onderwerpen die van betekenis zijn voor hoe Deurne als aantrekkelijke maar zeker ook herkenbare gemeente wordt gezien.

De onderwerpen worden ingeleid door een kenner die in 5 minuten een schets zal geven van het betreffende onderwerp en de uitdagingen die Deurne op dit onderwerp aan dient te gaan. Daarna volgt aan de hand van 2 of 3 stellingen een debat die moet leiden tot 2 actiepunten per onderwerp. De volgende inleiders hebben hun medewerking aan deze avond al toegezegd: Leo Verberne (voorzitter kring KBO Deurne) voor wonen, Sjef van Stratum (ondernemer Fratelli Shoes) voor Detailhandel, Jan van Schijndel (Zelfstandig adviseur Verkeer) voor Infrastructuur, Kees Witteveen (ondernemer ’t Streeckhuys) voor Werk en Recreatie, Hans Martens (voorzitter IJsfestijn) voor evenementen en Willy Koppens (Cultuur liefhebber) voor cultuur. Maarten Heesakkers zal het debat over de stellingen van de zes onderwerpen vakkundig leiden. Alle aanwezigen zullen in de vorm van een “lagerhuisdebat” als voor- of tegenstander het debat in gaan.

Leo Cuijpers, fractievoorzitter van CDA Deurne, zal de avond afsluiten met een samenvatting van het debat over de zes onderwerpen en de actiepunten per onderwerp vastleggen. Deze zullen worden opgenomen in een manifest en worden aangeboden aan het college van B&W.

De avond start om 20:00 en we nodigen u van harte uit voor deze avond. Wij vernemen graag in verband met de voorbereiding of u en met hoeveel personen u op deze avond aanwezig bent. Aanmelden kan via [email protected]