28 juni 2013

Leo Cuijpers gekozen tot lijsttrekker

Op 27 juni is Leo Cuijpers unaniem gekozen tot lijsttrekker van het CDA Deurne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014. Cuijpers kwam in 2007 in de gemeenteraad en is sinds de verkiezingen van 2010 fractievoorzitter van de zes leden tellende fractie.

Cuijpers is in het dagelijks leven werkzaam voor een ICT opleidingsinstituut. Hij is 46 jaar, getrouwd en vader van vier kinderen. Daarnaast is hij actief in het verenigingsleven als voorzitter van de Stichting Heilight Parade, voorzitter van turn en gymnastiekvereniging KDO Deurne en voorzitter van de medezeggenschapsraad van Brede school D'n Bogerd.

Het CDA is de afgelopen jaren actief geweest om voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 een vernieuwing voor te bereiden. Het oprichten van het CDJA Peelland is hiervan een mooi resultaat. Huidig wethouder Henk Kerkers, die twee verkiezingen de kar heeft getrokken is blij met Leo Cuijpers als nieuwe lijsttrekker.

Op de ledenvergadering is het concept verkiezingsprogramma 2014-2018 (klik hier voor de concept versie) gepresenteerd. In april hebben actieve inwoners tijdens 8 dorps- en wijksessies aangegeven wat belangrijk is voor de toekomst. Het resultaat is een programma voor de komende jaren waarin de samenleving, verenigingen, vrijwilligers en mantelzorgers een nog belangrijkere rol vervullen. Van de gemeente mag daarbij, waar noodzakelijk een ondersteunende rol verwacht worden. Voor oktober kunnen onze inwoners hun reacties op het concept programma geven waarna het definitieve programma wordt vastgesteld in de ledenvergadering van 18 oktober 2013.