18 oktober 2014

Proef het familiebedrijf

Is er toekomst voor gezond eten en hebben familiebedrijven in de Peel hierbij een rol? Twee inspirerende sprekers geven hun visie en dat onder het genot van bijzondere lokale hapjes.

Wat is de kracht van het familiebedrijf en hoe zorg je ervoor dat de volgende generatie het bedrijf gezond voort kan zetten en hoe zorgen wij ervoor dat we genoeg voedsel kunnen blijven produceren?

De eerste spreker is Ria Joosten. Ria Joosten is oprichter en eigenaar van Ria Joosten Catering & Evenementen. Daarnaast is ze uitgeroepen tot Zakenvrouw van het Jaar 2014 en is ze winnares van de “Prix Veuve Clicquot”. Haar enthousiasme over ondernemerschap met passie, haar visie op de noodzaak van de economische onafhankelijkheid van de vrouw, de wil om talent te ontdekken en te ontwikkelen bij de mensen om haar heen en haar innovatiekracht, maken haar tot een enthousiast spreker en adviseur maar vooral een gepassioneerd ondernemer. Dit talent is geboren en opgegroeid in Neerkant.

De tweede spreker is Peter Swinkels. Peter Swinkels is voormalig voorzitter van de raad van bestuur van Bavaria, waarbinnen hij 34 jaar lang actief is geweest. Daarnaast bekleedt Peter Swinkels verschillende bestuursfuncties, zoals bestuurslid van VNO-NCW en commissaris van PSV. Peter gaat op deze avond vertellen wat de kracht van het familiebedrijf is.

Naast deze gastsprekers zal als derde spreker fractievoorzitter Leo Cuijpers de visie van het CDA Deurne verwoorden op de toekomst van Food en het familiebedrijf voor Deurne. Presentatie van deze avond ligt in handen van Gerard Daandels, oud burgemeester van Deurne.

Tussen en tijdens de presentaties zullen lekkere, verrassende hapjes geserveerd worden door het bedrijf Ria Joosten catering. De hapjes worden gemaakt van streekproducten die aangeleverd zijn door familiebedrijven uit onze Peelregio.
Deze avond wordt de gemeenschap aangeboden in het kader van het 40 jarig jubileum. Het wordt een geheel verzorgd programma inclusief drank en bijzondere gerechten. Voor deze avond wordt een bijdrage gevraagd van 60 euro per persoon. Meldt u een tweede deelnemer aan dan bedraagt de bijdrage voor elke tweede persoon 40 euro. Deze vergoeding is om de kosten te dekken en hebben we naar beneden bij kunnen stellen vanwege een meevaller in de kosten en een verkregen subsidie. Een deel zal gebruikt worden voor activiteiten voor de Deurnese samenleving.

Deze unieke avond zal plaatsvinden op donderdag 27 november in de kapel van Zorgdorp Deurne. Aanvang 19:00.

KLIK HIER OM U AAN TE MELDEN VOOR DEZE AVOND