06 november 2006

‘Toekomst van Wonen’ met o.a. CDA kandidaat 2e kamer Ruud van Heugten

Het CDA, afdeling Deurne, houdt op maandag 6 november 2006 een thema-avond die in gaat op de toekomst van wonen in Deurne. Naast CDA kandidaat 2e kamerlid Ruud van Heugten zijn Chris Theuws directeur Bergopwaarts@BOW, Henk Kerkers wethouder volkshuisvesting gemeente Deurne en een vertegenwoordiger van de NEPROM gevraagd om deel te nemen aan deze avond. De avond wordt gehouden in Zalen van Bussel aan de St.Jozefstraat 77 te Deurne. De thema avond begint om 20:30 uur en iedereen is van harte welkom. Voorafgaand om 19:30 uur vindt de algemene ledenvergadering plaats waarin o.a. de kandidatenlijst voor de provinciale verkiezingen en bestuursverkiezingen geagendeerd zijn.

Hoe wordt in de toekomst invulling gegeven aan de woonwensen van de inwoners van Deurne? Bij de invulling van de toekomstige woonwensen zijn diverse organisaties betrokken, die hieraan invulling geven. Vier mensen zullen op deze avond een korte inleiding verzorgen over hun visie en hun rol bij de invulling van woonwensen.

Ruud van Heugten, oud Deurnenaar en CDA kandidaat 2e Kamer, zal ingaan op de programmapunten van het CDA met betrekking tot wonen. Hierbij kunt u denken aan onder andere hypotheekrenteaftrek, huurliberalisatie en de rollen voor overheid en marktpartijen.

Chris Theuws, directeur van woningbouwvereniging Bergopwaarts@BOW zal ingaan op de plannen van Bergopwaarts in Deurne de komende 4 jaren en mag hierbij aangeven, wat hij van het toekomstige kabinet en van de gemeente Deurne verwacht.

Een vertegenwoordiger van de NEPROM, de Vereniging van Nederlandse Projectontwikkeling Maatschappijen, is gevraagd in te gaan op de rol, die projectontwikkelaars willen vervullen bij het invullen van de toekomstige woonwensen. Tevens wordt hierbij ingegaan op de door hun gewenste rol van het toekomstige kabinet, woningbouwverenigingen en de gemeente.

Henk Kerkers, CDA wethouder volkshuisvesting, zal aangeven hoe Deurne invulling wil geven aan de toekomstige woonwensen in Deurne. Tevens zal hij hierbij aangeven, wat van de projectontwikkelaars, woningbouwvereniging en het toekomstige kabinet verwacht.

Hierna zullen de inleiders plaats nemen in een forum, waarna zij met elkaar en met de aanwezigen in discussie gaan over dit onderwerp. Wilt u mee praten over de invulling van uw toekomstige woonwensen, dan bent u van harte welkom op deze avond.