20 februari 2008

Toon Aldenzee kandidaat raadslid voor het CDA Deurne

Het CDA Deurne is verheugd, dat Toon Aldenzee de vacature in de gemeenteraad gaat invullen.  De vacature is ontstaan nadat Andriëtte van Hout heeft aangegeven te willen stoppen, omdat zij onvoldoende tijd beschikbaar heeft voor het gemeenteraadswerk. Toon Aldenzee is een ervaren bestuurder en woonachtig in het centrum van Deurne.

Toon Aldenzee (64 jaar) is geboren in Deurne, getrouwd en vader van twee kinderen en opa van 3 kleinkinderen. Tot 2005 is hij bijna 30 jaar horeca ondernemer geweest in het centrum van Deurne. Hij was 20 jaar voorzitter van de afdeling Deurne van Koninklijke Horeca Nederland. Hierna is hij tot aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 wethouder openbare ruimte geweest. Bestuurlijk zal Toon Aldenzee een brok ervaring inbrengen in de jonge CDA fractie. In 1990 is hij burgercommissielid geworden in de commissie openbare werken en ruimtelijke ordening. In 1994 werd hij gekozen in de gemeenteraad en hield zich voornamelijk bezig met openbare werken en ruimtelijke ordening. Hij bleef in de gemeenteraad en vanaf 2002 was zijn aandachtsgebied bestuur en middelen. In april 2005 werd hij wethouder als opvolger van Wim Berkers, die plotseling overleed.

Momenteel zit hij in het algemeen bestuur van Waterschap Aa en Maas, waarin hij in 2004 namens het M.K.B. is benoemd. In 2007 is hij gekozen in het bestuur van het CDA Deurne.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 stond Toon Aldenzee op de 11e plaats op de CDA lijst en haalde hij zoveel stemmen, dat hij met voorkeurstemmen direct in de gemeenteraad gekozen was. Toen heeft hij van zijn zetel afgezien en kwam Jan van der Zwaan in de gemeenteraad evenals begin 2007, toen Leo Cuijpers in de gemeenteraad kwam. Nu Andriëtte van Hout als gemeenteraadslid uit het centrum van Deurne stopt behoudt het CDA een vertegenwoordiger in de gemeenteraad uit het centrum. Tevens heeft hij tijd beschikbaar, wat het werk als gemeenteraadslid vraagt.

Naar verwachting zal in de raadsvergadering van 1 april a.s. de beëdiging tot raadslid plaatsvinden.