25 mei 2011

Voorstel Bezuinigingsmaatregelen college

Op 25 mei 2011 's middags kregen alle raadsleden een pakket in de bus met daarin het voorstel van het college voor de te nemen bezuinigingsmaatregelen. Er moet 3,7 miljoen euro bezuinigd worden door te verwachte verliezen in de grondexploitatie te dekken en daling toerekeningen uren Grondexploitatie en Projecten (850.000 euro + 400.000 euro), te verwachten bezuinigingen dan wel opgedragen taken waar geen financiele middelen tegenover staan vanuit het Rijk (1.925.000 euro) en financiele consequenties werkplein (391.750 euro).

De volgende uitgangspunten worden gehanteerd:

meer overlaten aan het maatschappelijk middenveld en vrijwilligers, professionalisering is te ver doorgeschoten ondersteunen door te faciliteren en voorzien in infrastructuur meer empoweren en minder pamperen digitaal werken en minder papier meer samenwerking in plaats van alles zelf doen zorg dragen voor een adequaat sociaal vangnet

Een selectie van de bezuinigingsvoorstellen:

Het CDA zal zich diep buigen over al deze voorstellen ter voorbereiding op de raadsvergadering van 29 juni 2011 waarin stevige keuzes gemaakt moeten worden.

Klik hier om de complete inhoud van het bezuinigingsvoorstel te lezen.