12 november 2020

Stapt wethouder Briels over naar CDA?

Bovenstaande vraag is misschien een beetje voorbarig. Echter feit is wel dat wethouder Briels tijdens de begrotingsvergadering op 5 november enthousiast was over de pijlers van het CDA op basis waarvan CDA belangrijke onderwerpen voor de komende jaren beschreef in haar algemene beschouwingen. Onderwerpen gebaseerd op de belangrijke pijlers rentmeesterschap en solidariteit. Hieronder vallen duurzaamheid, voorkomen van discriminatie, niemand buitensluiten en het bevorderen van participatie.

Middels 5 moties heeft het CDA op basis van haar eigen pijlers de voorgestelde koers van het college voor de gemeente Laarbeek voor de komende jaren proberen bij te sturen.

De moties waren gericht op:
- Het verkrijgen van inzicht in de benodigde invulling van toezicht en handhaving in de toekomst om gelijke behandeling van burgers en bedrijven te bevorderen.
- Het onderbouwen van de voorgenomen bezuinigingen op de activiteiten van de bibliotheek en het budget van de Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).
- De stimulering van het gebruik van subsidieregelingen door de gemeente en verenigingen.
- Het onderzoeken van de mate van discriminatie in de gemeente Laarbeek en het bewust maken van de mensen van de gevolgen van discriminatie voor betrokkenen.

Naast de onderwerpen in deze moties blijven we evenals afgelopen jaren, ons inzetten voor andere uitdagingen: het oplossen van de duurzaamheidsvraagstukken, goede zorg en aandacht voor jongeren, breed gedragen omgevingsplannen voor kernen en buitengebied, oplossen mobiliteitsvraagstukken, verkeersveiliger maken van wegen en creëren van voldoende en geschikte woningen. Realistische plannen en oplossingen zijn daarbij voor ons het uitgangspunt.

Ben je net als wethouder Briels enthousiast geworden over de uitgangspunten van CDA Laarbeek en sluiten deze aan bij jouw uitgangspunten en jouw opvattingen over de  koers die de gemeente Laarbeek zou moeten varen, dan nodigen wij je uit op onze achterbanvergaderingen. Deze zijn elke woensdagavond voorafgaand aan commissie- en raadsvergaderingen. Tijdens deze vergaderingen kun je jouw ideeën inbrengen. Jouw suggesties en denkbeelden kunnen het beleid van Laarbeek mede vorm geven. We kunnen actieve versterking goed gebruiken. Jij en je ideeën zijn van harte welkom.

Voor contact: www.cdalaarbeek.nl.

Marcel van der Heijden