28 februari 2023

Waterveiligheid staat voor het CDA in Laarbeek voorop

Beste lezers,

15 maart mag er weer gestemd worden voor de waterschapsverkiezingen. Dit klinkt vaak voor vele mensen ver weg, maar dit raakt ook de inwoners van Laarbeek. Het klimaat verandert, waardoor we te maken krijgen met steeds extremer weer. In de zomer tijdens droge tijden geen water meer in de beken en sloten in de buurt en wanneer het dagen regent neemt het risico op overstromingen toe. Indien er een overstroming is, is vaak niet alles verzekerd. Hier willen wij als CDA voor strijden. Het watersysteem moet klimaat robuust worden, waarbij wij van CDA vinden dat agrarische gebruik het waterpeil volgt. In Laarbeek is het van belang dat voor de vele boeren de oogst zo min mogelijk verloren gaat. Waterveiligheid staat voor ons in Laarbeek voorop. Hopelijk gaat u ook 15 maart stemmen voor de waterschapsverkiezingen.

CDA Aa en Maas, Lijst 2 Julia Goets en Hennie de Gooijer (CDA Laarbeek)