06 maart 2023

Waterschapsverkiezingen Aa en Maas - John Loeffen

Even voorstellen: John Loeffen 42 jaar, geboren en getogen in Huisseling, waar we voor de hobby wat dieren houden. Getrouwd en drie kids. Business controller van beroep. En met name voor onze kinderen begaan met de maatschappij, het milieu en de natuur.

Alweer een heel aantal jaar ben ik actief voor de samenleving. Het bevreemde me dat het waterschap niet altijd op de maatschappelijke agenda stond en staat. Is dat terecht…? Ik vind van niet, want elke dag hebben we met het waterschap te maken, tel de keren maar wanneer we het toilet doortrekken.

Het is zo vanzelfsprekend, de veiligheid tegen het water en het schone (riool)water dat uiteindelijk uitmondt in onze rivieren, maar dat is het dus niet!

Na een interessante cursus 'Actief voor het waterschap', ben ik nog meer overtuigd van het feit dat we samen voor uitdagingen staan en het waterschap er toe doet.

Ik wil daar mijn ervaringen graag voor inzetten. Maar hoe dan? Door te luisteren naar de mensen in het veld en in goed overleg met alle partijen de juiste keuzes maken. Niet vanuit één perspectief onderwerpen aanvliegen, maar nuchter alle belangen afwegen. Ik sta voor een gebalanceerde keuze, waarbij we rekening moeten blijven houden met het feit dat alles geld kost.

Ik ga ervoor en wil dat onze veiligheid en schoon water voorop blijven staan met innovatie als belangrijk instrument. Stem daarom woensdag 15 maart 2023 voor de waterschapsverkiezingen van Aa en Maas op lijst 2, nummer 7, John Loeffen.