Kleine wasjes, grote wasjes ……, al bijna 100 jaar!

In 2007 vestigt zich een nieuw bedrijf op de Zuiderwijzend in Hoogkarspel, genaamd RAS wasserij & stomerij. Niet echt nieuw, want het familiebedrijf is in 1923 opgericht in Amsterdam door de broers Ras. Waardoor dit bedrijf dit jaar 99 jaar bestaat.

Momenteel wordt de wasserij & stomerij gerund door het ondernemersechtpaar Sander en Madelon Brandt uit Oosterleek. Het is een breed georiënteerd bedrijf en heeft zodoende veel mogelijkheden om particulieren en bedrijven te ontzorgen met hun wasgoed of kleding.

De klanten van RAS wasserij & stomerij komen uit heel Noord-Holland, maar voornamelijk uit West-Friesland. Het betreft hotels, restaurants, B&B’s, vakantieparken, garage- en lasbedrijven. Ook wassen zij voor bedrijven met arbeidsmigranten, zodat zij iedere week schoon beddengoed aangeleverd krijgen.

Particulieren kunnen ook hun kleding, beddengoed, paardendekens of dekbed aan de balie komen inleveren. Waarna alles weer schoon en gestreken retour komt.

Sportiviteit is een belangrijk item bij RAS wasserij & stomerij. Sander en zoon Menno zijn iedere week te vinden op het sportcircuit in Hoogkarspel voor een hardlooptraining. En zodra het weer kan, wordt er volop gestart met survivalwedstrijden. Hiervoor wordt hard getraind bij Sportpark Keep Moving aan de Zuiderdracht in Oosterblokker.

Lekker vies worden in de modder en daarna heb je heel hard de wasmachines van RAS wasserij & stomerij nodig, gevestigd aan de Zuiderwijzend 4 in Hoogkarspel.