10 februari 2019

CDA discussiebijeenkomst N201 20 februari 2019

De N201, in de volksmond de Vreelandseweg, is een provinciale weg waar op dit moment veel commotie over heerst bij inwoners van Hilversum en Wijdemeren. Doordat de provincie Utrecht vergevorderde plannen heeft voor een reconstructie, waarbij ook over mogelijke verbreding gesproken wordt van het Noord-Hollands gedeelte. Reden voor de fractievoorzitters van CDA Hilversum, Olaf Streuter en CDA Wijdemeren, Jan Verbruggen om hun provinciale lijsttrekker Dennis Heijnen te vragen om het standpunt van CDA Noord-Holland over de toekomst van de N201 toe te lichten.  Op deze avond is ook een verkeersdeskundige aanwezig.

Regelmatig zware ongevallen

Vooral tussen de twee kanaalbruggen gebeuren regelmatig zware ongevallen met niet alleen veel materiële schade, maar nog erger: (dodelijke) slachtoffers. Verbruggen: "Nu de provincie Utrecht aan de slag gaat is het noodzakelijk dat ook het Noord-Hollandse deel wordt aangepakt.” Verkeersveiligheid en doorstroming is voor CDA Wijdemeren het belangrijkste. “Het heeft ons verbaasd dat provincie Noord-Holland niet direct heeft aangesloten bij de plannen van de provincie Utrecht”, aldus Verbruggen.

Weg over de hei

Olaf Streutker benadrukt dat de doorstroming op de Diependaalselaan zwaar weegt voor CDA Hilversum. Er is een petitie met meer dan 11.000 handtekeningen tegen de weg over de hei.  “Het is een lastige opgave, maar laat het duidelijk zijn, wij zijn tegen een weg over de Hoorneboegse Heide. De opstoppingen op de Diependaalselaan heeft grote gevolgen voor de aanwonenden, zeker ook voor de luchtkwaliteit, hier moet ook gekeken worden naar oplossingen” volgens Streutker.

CDA Noord-Holland

Dennis Heijnen vertelt: “De veiligheid en doorstroming van de N201 in Wijdemeren en Hilversum is inderdaad een probleem en het is goed dat de afdelingen Hilversum en Wijdemeren hier aandacht voor vragen. Ik wil deze avond samen zoeken naar oplossingen, zoals rotondes of rijbaanscheiding.”

Openbare discussieavond

Het CDA Hilversum en Wijdemeren hebben de handen ineengeslagen om aandacht te besteden aan dit onderwerp en het provinciale CDA standpunt nader toe te lichten. Daarom nodigt het CDA Hilversum en CDA Wijdemeren belangstellenden uit voor een openbare discussieavond op woensdag 20 februari a.s. vanaf 20:00 uur (inloop 19:30 uur), bij Ottenhome, Zuwe 20, 1241 NC Kortenhoef