05 januari 2018

CDA Wijdemeren start campagne met stamppottenbuffet

Zaterdagmiddag 20 januari vanaf 17.00 uur start het CDA Wijdemeren de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen met een winters stamppottenbuffet in de kassen van Kwekerij Ome Joop, Kromme Rade 6 in Kortenhoef. Zowel CDA-leden als niet-leden zijn hierbij van harte welkom. De toegang en deelname aan het buffet zijn gratis.

Om ca. 17.30 uur zal partijvoorzitter Ymkje van 't Riet het glas heffen op een mooi jaar en een wederom fantastische verkiezingsuitslag. Vervolgens zal fractievoorzitter en lijsttrekker Jan Verbruggen de aftrap geven voor de verkiezingscampagne van het CDA.

Kennismaken met de kandidaten

Vrijwel alle veertig CDA-kandidaten zullen aanwezig zijn en er is ruimschoots gelegenheid om op een informele manier met hen kennis te maken. Maar ook om met de kandidaat-raadsleden en kandidaat-wethouders te bespreken voor welke punten zij willen gaan en hoe zij dat denken te bereiken in de komende raadsperiode.

Ondernemerslocatie

Voor fractievoorzitter en lijsttrekker Jan Verbruggen past de ondernemerslocatie prima bij het Wijdemeerse CDA. 'Het CDA is een ondernemende partij. Dat hebben wij de afgelopen vier jaar wel bewezen. Alom hoor ik positieve berichten over ons CDA. Nagenoeg alle beloftes van vier jaar geleden hebben wij kunnen waarmaken. Of het nu gaat om meer aandacht voor eenzaamheid en de zorg voor jong en oud, het wegwerken van het achterstallig groenonderhoud, de verkeersveiligheid rond scholen of woningbouw. Er is hard gewerkt en veel bereikt, maar wij zijn er nog niet en daarom willen wij op volle kracht door in het belang van onze inwoners, ondernemers en verenigingen.'

Waardering omzetten in zetels

Verbruggen: 'Wij zijn overal zichtbaar aanwezig en aanspreekbaar. Als enige politieke partij van Wijdemeren staan wij elk jaar (ook buiten verkiezingstijd) op de jaarmarkten in onze dorpen. Daarnaast zijn onze zeven raadsleden vrijwel wekelijks op bezoek bij mensen thuis, bij ondernemers en bij onze vrijwilligers. Ook onze twee wethouders waren vaak meer in de dorpen te vinden dan in het gemeentehuis. Zo hoort het en dat wordt gewaardeerd.

Het komt er nu op aan die waardering om te zetten in concrete zetels in de gemeenteraad. En dat gaat ons lukken, daar ben ik vast van overtuigd! Met zo'n stel gemotiveerde, enthousiaste kandidaten en een vernieuwend programma waarin wij opnieuw niet de overheid maar de samenleving centraal stellen en volop gaan voor het behoud van het karakter en de kracht van onze dorpen is de basis aanwezig.'

Aanmelden

Wie er bij wil zijn en op zo'n winters buffet getrakteerd wil worden, wordt verzocht zich uiterlijk donderdag 18 januari aan te melden. Dat kan per mail naar [email protected] of telefonisch tel: 06 – 50 22 31 99