12 maart 2021

Iedereen wordt gezien door de CDA nummer #10

Afgelopen week zijn een aantal lokale CDA'ers met Lucille Werner (inwoonster van Nederhorst den Berg) op stap geweest (uiteraard op 1,5 meter afstand) om een ​​bezoek te brengen aan bepalende locaties in onze gemeente. Het is in deze corona tijd lastig campagne voeren, maar we willen heel graag lokaal en landelijk verbinden om zaken echt aan te pakken. Neem als voorbeeld de laaggeletterdheid in Nederland. Officieel is dit een taak van de gemeente, maar de rijksoverheid stelt geld beschikbaar voor een goede lokale aanpak. In Wijdemeren valt laaggeletterdheid in de portefeuille van CDA wethouder Rosalie van Rijn. Ook in onze gemeente is een brede aanpak van laaggeletterdheid wenselijk. Samen met maatschappelijke organisaties wil de gemeente zich meer inzetten om laaggeletterdheid te signaleren en aan te pakken.

Het thema van Lucille is meedoen en laaggeletterdheid maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Er zijn namelijk 2,5 miljoen laaggeletterden in dit land, die staan ​​ook buiten de samenleving. Lucille Werner wil als zij in de tweede kamer komt zich hard maken dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Vanuit het CDA Wijdemeren gaan wij graag de verbinding aan om gezien te worden door de nummer # 10 en ons samen hard te maken voor zaken die een lokale en een landelijke aanpak nodig hebben. #Zorg voor elkaar