14 november 2020

In memoriam Wim Voeten

Afgelopen ledenvergadering hebben we stil gestaan ​​bij het overlijden van het oud CDA raadslid Wim Voeten. Hij is overleden op 27 oktober 2020 op 78 jarige leeftijd, een geboren 's-Gravelander en wonende in Kortenhoef. Op jonge leeftijd raakte hij betrokken bij de lokale politiek. Nog in de KVP-tijd was hij al secretaris van de 's-Gravelandse afdeling. Later in 1976 ontstond het CDA, ook hier bleef hij lange tijd bestuurslid. Woorden als punctueel en accuraat zijn hier op zijn plaats. Nadat er een plaats was vrijgevallen is hij in 1989 tot aan de verkiezingen in 1990 raadslid geweest in 's-Graveland. In Wijdemeren kwam hij in 2002 de raad terecht. Hij was niet een man die snel op de voorgrond trad, een rustige spreker en een stille harde werker. Trouw aan de partij en betrouwbare en altijd aandacht voor de mensen om hem heen. Hij was er altijd, waardoor hij ook wel eens een goede balans moest vinden tussen zijn gezin en de politiek. In deze periode was Voeten ook commissie voorzitter. in 2006 maar hij zich niet meer verkiesbaar te stellen, maar bleef wel altijd trouw de ledenvergaderingen van het CDA bezoeken. In gedachten zijn wij bij zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen.

Bron: Weekblad Wijdemeren (Rik Jungmann)

Foto: Douwe van Essen