22 januari 2022

#Roos In gesprek met Annemieke van Weeghel-Luijer

Vorige week ging ik langs bij Annemieke van Weeghel-Luijer. Dit keer geen tijd voor koffie maar een rondleiding door de school waar zij directeur is. Annemieke en ik liepen al kletsend het gebouw door en de liefde voor haar werk spatte van haar stralende gezicht. Annemieke is eerder directeur geweest van een reguliere basisschool. Dat zij nu werkt in het speciaal onderwijs is een heel bewuste keus. Annemieke wil dat elk kind de kans krijgt het beste uit zichzelf te kunnen halen en zich optimaal kan ontwikkelen. ‘Ik gun alle kinderen - het liefst zo dicht mogelijk bij hun huis - een onderwijsplek die past bij hun kwaliteiten en mogelijkheden.’ Samen met haar team probeert zij de kinderen te laten groeien. Als alle kinderen op deze school net zo mogen stralen als deze directeur dan komt het zeker goed!

Bedankt Annemieke voor dit mooie gesprek. Uit dit gesprek nemen we mee dat we als samenleving moeten blijven kijken naar elk kind en zijn talenten. Wij moeten het mogelijk maken dat een kind kan stralen. Onze jeugd heeft de toekomst!