07 maart 2022

#Roos in gesprek met Bas Baartman

Dit keer geen koffie of thee maar nasi op het menu. Deze topper is Bas Baartman de nummer 28 op onze lijst. Bas is 1 van de 15 ondernemers op onze lijst. Maar ik was niet bij hem om te praten over het ondernemerschap (al heeft hij daar ook genoeg over te vertellen) maar hij wilde met mij praten over de initiatieven waarbij hij betrokken is.  Bas is voorzitter van de ‘vrienden van Veenstaete’ en vrijwilliger bij het kookproject ‘Toffe Peren’.

‘Ik vind het ongelofelijk belangrijk dat we ons blijven inzetten voor initiatieven die zorgen voor verbinding. We zijn allemaal druk maar mogen elkaar niet uit het oog verliezen’. Bas zet zich met hart en ziel in om bij te dragen aan het welzijn van onze ouderen. Daarbij geeft hij ook aan dat er heel veel kracht in onze senioren zit en die kracht moeten we blijven zien en gebruiken met elkaar.

Bas zet zich in voor meer ontmoeting en wil heel graag meer leven in de brouwerij in Veenstaete. Op dit moment kookt ‘toffe peren’ voor ongeveer 30 man maar Bas draait zijn hand niet om voor een aardappel meer of minder. Ik blijf het zeggen verbinding met elkaar zorgt voor plezier en goede gesprekken. Bas is een echte topper. Niet alleen praten over goede dingen maar ze gewoon doen. We zijn blij dat we hem op onze lijst hebben.