29 november 2021

Rosalie van Rijn beoogd lijsttrekker CDA Wijdemeren

De nummer 1 op de lijst van het CDA Wijdemeren voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 is de huidige wethouder Rosalie van Rijn. Tenminste, als de leden de voordracht van het bestuur steunen. Ze kunnen zich er over uitspreken tijdens de algemene ledenvergadering die volgende week plaatsvindt. Dan wordt ook de verdere kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vastgesteld.

Met de voordracht van Rosalie van Rijn (30 jaar) neemt het bestuur het unanieme advies van de speciaal ingestelde vertrouwenscommissie over. Voorzitter Esther de Haan ondersteunt de keuze voor Rosalie van Rijn van harte.

We zijn enorm trots dat we met Rosalie van Rijn op nummer 1 de verkiezingen in gaan. Rosalie is een groot politiek talent en heeft haar kwaliteiten de afgelopen jaren méér dan bewezen.

“Rosalie is nu bijna vier jaar wethouder geweest op het sociaal domein, wonen en dorpenbeleid. Op deze portefeuille heeft ze haar grote kwaliteiten bewezen en het sociale gezicht van het CDA vorm gegeven. Als wethouder heeft zij deze -niet altijd makkelijke taak- in samenwerking met oppositie en coalitie partijen met verve doorstaan. Rosalie is een gedreven en betrokken politica die met haar overtuigingskracht de CDA doelen bereikt voor onze dorpen. Voor deze periode zat zij ook al vier jaar in de gemeenteraad.

Wij zijn blij dat Rosalie bij de komende verkiezingen voor ons de kar wil gaan trekken!” Met haar passie, lef, kennis, humor, gedrevenheid en energie gaan we met heel veel vertrouwen de komende verkiezingen in!

Rosalie van Rijn: “Als ik het vertrouwen van de leden krijg, dan ga ik vol enthousiasme en vol overtuiging de campagne in. Ik weet namelijk zeker dat het CDA opnieuw de beste keuze is voor Wijdemeren. De afgelopen jaren hebben we een veel bereikt in het belang van onze inwoners, ondernemers en verenigingen. Zo zijn de eerste Tiny Houses in Loosdrecht bewoont en in ’s-Graveland in voorbereiding, het dorpenbeleid maakt veel initiatieven uit de samenleving mogelijk met de dorpscoördinator, die als verbinder tussen gemeente en inwoners op treedt.”

Inzetten op daadkracht

Rosalie van Rijn: “Mede door corona is er nog veel werk te verzetten en het CDA heeft een mooi team klaar staan om deze klus te klaren. Wij willen ons sterk maken voor meer woningen voor onze eigen inwoners, het openbaar groen moet verbeterd worden en de zorg voor elkaar meer betekenis geven. Daarnaast willen wij ondernemers en verenigingen beter ondersteunen, vooral in en hopelijk na de coronatijd. We moet nu daadkracht tonen om deze klus te klaren voor onze mooie dorpen.”