14 februari 2022

CDA Wijdemeren programma 2022 - 2026 Verantwoord bouwen aan onze toekomst

Verantwoord bouwen aan onze toekomst is het thema van het verkiezingsprogramma 2022 - 2026 van het CDA Wijdemeren. De afgelopen jaren is er hard gewerkt en is veel bereikt, maar er is nog genoeg te doen. Het CDA Wijdemeren wil zich de komende vier jaar weer vol passie inzetten voor onze mooie dorpen.

Lijstrekker Rosalie van Rijn: ' Met heel veel trots presenteren wij u ons verkiezingsprogramma, een programma vól ambities. Bij dit programma zit een mooie, lange lijst met 50 kandidaten die deze ambities met elkaar waar willen maken. Een gemeente zonder ambities is een gemeente die stilstaat en u weet wat ze daar over zeggen: stilstand is achteruitgang. En dat is nu net niet wat wij willen. Het CDA wil verantwoord bouwen aan de toekomst van onze dorpen ’s-Graveland, Ankeveen, Breukeleveen, Kortenhoef, Oud en Nieuw-Loosdrecht en Nederhorst den Berg'.

De speerpunten voor de komende jaren zijn:

1. Wonen voor jong en oud
  2. Zorg voor elkaar met extra aandacht voor onze ouderen
  3. Duurzame inzet voor groen en plantsoen
  4. Trots op onze verenigingen en vrijwilligers
  5. Ondersteuning voor ondernemers

Wij

Zoals u misschien gezien heeft, hebben wij een nieuw logo.

Het woord “Wij”, een klein woord, maar met zoveel betekenis. “Wij” als afkorting van Wijdemeren, “Wij” met zijn allen, “Wij” zijn de samenleving.

Het CDA is een brede lokale partij, die gelooft in een samenleving waarbij mensen oog voor elkaar hebben. Wij streven naar verbinding, niet zij maar Wij. Steeds vaker zoekt men in de samenleving naar verschillen, wij streven ernaar juist te zoeken naar wat ons verbindt.

Zonder daarbij verschillen uit het oog te verliezen, want deze verschillen geven kleur aan onze samenleving. Met elkaar zijn wij de samenleving en we kunnen er met elkaar iets moois van maken. Laten we dat doen! Het CDA bouwt verantwoord aan onze dorpen!

Downlad en lees het CDA Wijdemeren Verkiezingsprogramma 2022 - 2026