20 april 2020

Debatwedstrijd #75jaarvrijheidcapelle

youtu.be/QWt6bbVil58

Capelle - Donderdag 20 februari was de Capelse raadzaal het strijdtoneel voor een debatwedstrijd tussen basisschoolleerlingen van de Capelse Schoolvereniging en leden van de Capelse jongerenraad en gemeenteraad.

De debatwedstrijd staat in het teken van 75 jaar vrijheid. Vrijheid van kiesrecht, vrijheid van meningsuiting en vrijheid door democratie.

75 jaar vrijheid met 75 Capelse interviews

20 februari 2020 is het precies 75 dagen voor de viering van 75 jaar vrijheid in Nederland en dus ook in Capelle. In aanloop naar deze bijzondere 5 mei plaatsen we iedere dag een interview met een Capellenaar over de betekenis van Vrijheid op onze Facebookpagina. Verhalen van mensen die een oorlog hebben meegemaakt of wiens familieleden de oorlog hebben meegemaakt. Verhalen van jong en oud over hoe zij vrijheid beleven en wat vrijheid voor hen betekent.

De activiteiten voor 75 jaar Vrijheid Capelle zijn mede mogelijk gemaakt door de provincie Zuid-Holland en de Van Cappellen Stichting.