De wijk Schollevaar is ontstaan in de jaren 70 en in 1978 betrokken de eerste bewoners hun nieuwe woning in Schollevaar voorzien van stadsverwarming. Met ruim 19.000 inwoners en 8000 woningen is Schollevaar de grootste wijk van Capelle aan den IJssel. De wijk ligt aan het Schollebos, het groene hart van Capelle, en heeft mede daardoor gevarieerde flora en fauna met veel recreatieve mogelijkheden voor kinderen en ouderen. Vanwege haar goede bereikbaarheid, door de unieke ligging aan de A20 en het NS Station Schollevaar, is deze wijk erg in de belangstelling als woonlocatie in de regio.

Het ontbreken van een directe goede openbaar vervoersvoorziening met het Centrum van Capelle a/d IJssel wordt door veel vaak oudere bewoners van de wijk als nadelig ervaren en verdient zijn aandacht en praktische verbetering.Naast veiligheid in het algemeen is specifiek de verkeersveiligheid in de wijk Schollevaar voor het CDA een belangrijk aandachtspunt en zij wil dan ook de uitvoering van de reeds bestaande plannen  bespoedigen en waar nodig uitbreiden.

Het wijkgericht werken is een belangrijke kernwaarde voor het CDA en zij ondersteunt dan ook het optimaal en met name zelfstandiger kunnen functioneren van het WOP Schollevaar voor activiteiten die de sociale cohesie en leefbaarheid van de wijk versterken. Tevens is voor het CDA een belangrijk aandachtspunt de versterking van de samenwerking tussen de andere WOP’s van de zeven Capelse wijken met meer commitment van de gemeente Capelle aan den IJssel.