20 augustus 2017

CDA Harderwijk-Hierden doet mee als vakantievrijwilliger op ’t Schild

Zaterdagmorgen 12 augustus werd voor de bewoners van ’t Schild een heel andere zaterdagmorgen dan zij gewend zijn. Deze morgen waren wij, wethouder, bestuursleden en fractieleden van het CDA, op bezoek in ’t Schild’ een woonvorm van Careander.

In de zomervakantietijd zijn er minder activiteiten voor de bewoners, juist in deze periode een ochtend organiseren met extra aandacht voor de bewoners is meer dan welkom.
Bij stichting Present hadden wij ons aangemeld als vakantievrijwilliger voor een ‘doe-ochtend’. Present ging met onze aanmelding aan de slag en nam vervolgens contact op met activiteitenbegeleidster Marianne Blitterswijk: wij waren welkom op 12 augustus rond koffietijd voor een gezellige ochtend waarin tijd zou zijn voor een gesprekje en een spelletje.

Nou dat is gelukt! We deelden koffie en thee rond met een lekkere koek, met hulp van onze jongste CDA’ers Lisa, Jelle en Lieuwe, we speelden mens-erger-je-niet en vier-op-een-rij, we sjoelden op en in drie verschillende sjoelbakken en in de gang werd gekegeld, waar de ene na de andere ‘strike’ gegooid werd. Zo’n 20 bewoners waren aanwezig, de meeste waren wel in voor een spelletje. Sommige zaten rustig aan de kant de drukte te bekijken.

De morgen vloog om en werd afgesloten door met elkaar te lunchen met heerlijke tosti’s.
Marianne en collega’s: dank jullie wel voor de ontvangst, de gesprekjes en de gezellige morgen, door ons bezoek weten wij meer over jullie werk en jullie cliënten. Respect!

Het huidige ’t Schild heeft 31 bewoners met een zeer diverse indicatie. Over het algemeen zijn het ouderen met een verstandelijke beperking, maar tegenwoordig wonen er ook jongere GGZ-cliënten.