Webinars

Webinar met Anne Kuik en Eline Vedder op 17 november

Het meest recente webinar met Anne Kuik en Eline Vedder vond plaats op 17 november.
Op de Nieuws-pagina leest u daarvan het verslag.

Hieronder het verslag van de eerste webinar met Minister Hugo de Jonge en Tweede Kamerlid Julius Terpstra.

Verslag Webinar 8 juli
Het was erg prettig om op 8 juli bij elkaar te komen, via de eerste Webinar die door het CDA Harderwijk-Hierden is georganiseerd. We leven in een tijd waarin regelmatig een gevoel van machteloosheid kan opkomen en waarin het soms lijkt alsof de gemeenschapszin uiteen aan het vallen is. Het was daarom des te beter om met soortgelijk denkenden samen te komen en om tijdens de meeting er weer bewust van te worden dat we een verschil maken in de wereld.

Gebruikte techniek
De bijeenkomst werd dit keer via Zoom gehouden. Ondanks het feit dat de digitale technologie niet geheel de behagelijke ervaring van fysieke nabijheid kan vervangen, kwam in ieder geval de inhoud goed en overzichtelijk naar voren en kon er een goede interactie plaats vinden. Als zodanig bleek het gebruik van Zoom voor herhaling vatbaar.

Lijsttrekkersverkiezing
Zeer bijzonder was natuurlijk de aanwezigheid van landelijk lijsttrekker en minister van VWS Hugo de Jonge. Hij was aanwezig om campagne te voeren voor de landelijke CDA-lijsttrekkersverkiezing. Het was een bijzondere ervaring om hem te ontmoeten buiten het gewoel van Den Haag om en buiten het filter van de persmedia. In het gesprek scheen met name zijn charisma duidelijk door. Dat was onder andere te merken aan het genot dat zijn levendige en humoristische aanwezigheid in het gesprek teweegbracht, in ieder geval bij ondergetekende. Met Hugo de Jonge hebben we het onder andere gehad over zijn visie wat betreft de gezondheidszorg, zijn verhouding tot de agrarische sector en over zijn persoonlijke werk-privé balans.

Woningmarkt
Daarnaast mochten we het met wethouder Jeroen de Jong en Tweede Kamerlid Julius Terpstra hebben over eventuele oplossingen voor de crisis op de woningmarkt, over de voortgang van het bouwproject de Wijde Wellen en over de financiële situatie van de gemeente Harderwijk rondom corona. Na wat vertraging door de coronacrisis is de ontwikkeling van de Wijde Wellen nu in volle gang gezet. Wat betreft de woningmarkt ging het vooral over de noodzakelijke woningbouw, de rol van corporaties daarin en hoe de coördinatie tussen de nationale overheid en de lokale overheden in deze zaken dient te gebeuren.

Tot slot
Zoals gezegd was het verfrissend om te weten dat er radertjes aan het werk zijn om de toekomst te verbeteren en was het prettig om ook eens optimistische berichten te horen over projecten buiten het corona gebeuren om. Persoonlijk zie ik in ieder geval alvast uit naar de volgende bijeenkomst.

Door: Michiel Zimmer, CDA-Lid