Gerdien Morren

Raadslid

In 1982 ben ik samen met mijn man Gert in de toen nieuwe wijk Stadsweiden komen wonen. We hebben 2 dochters gekregen en zijn in 1999 verhuisd naar de binnenstad waar we met veel plezier wonen. Omdat onze beide dochters vanwege hun opleiding en werkzaamheden vaak in het buitenland te vinden zijn hebben wij al veel mogen zien van de wereld. Daar hebben we van genoten en doen dat nog steeds maar met evenveel plezier kamperen wij al jaren rond Hemelvaart en Pinksteren met onze vrienden in Zuid-Limburg. We fietsen en wandelen veel en bezoeken graag musea.

Als stadsgids gasten rondleiden in Harderwijk en vertellen over de diverse monumenten is voor mij al bijna 25 jaar een geweldig leuke hobby. Daarbij komt het heden ook vaak ter sprake want Harderwijk is een stad om trots op te zijn, met steeds weer nieuwe ontwikkelingen zoals het Oude Stadhuis, de Boulevard, Stille Wei, Waterfront en Harderweide!

Mijn belangstelling voor politiek is er altijd geweest, de interesse in lokale politiek is aangewakkerd door mijn lidmaatschap van de Klankbordgroepen Binnenstad en Waterfront. Als binnenstadbewoners hadden wij in onze buurt een goede ervaring omdat wij via de binnenstadmanager mee hebben gewerkt aan het ‘Samen kleuren wij de stad’ verhaal en er nu o.a. daardoor meer samenhang is op het plein waar wij wonen. Ik hoop in de toekomst ook zelf iets te kunnen betekenen voor inwoners die met problemen zitten of ideeën hebben over hoe het beter kan in Harderwijk en Hierden.

Sinds maart 2018 maak ik met veel genoegen namens de fractie van het CDA Harderwijk – Hierden deel uit van de gemeenteraad van de gemeente Harderwijk. Mijn interesses liggen bij o.a. cultuur, toerisme, binnenstad, Waterfront en duurzaamheid. De commissie ruimte nemen Ida Stoevelaar en ik samen voor onze rekening.