06 mei 2021

CDA Harderwijk-Hierden gaat SAPpen (Samen Afval Pakken)

Elke eerste zaterdag van de maand gaan we SAPpen door buurten en parken van Harderwijk of Hierden. We doen dit als fractie, bestuur en leden. Het liefst samen met de inwoners van onze gemeente want: een schone buurt ligt voor het oprapen!

We hebben als CDA Harderwijk-Hierden eerder al samen meegedaan aan de landelijke opschoondagen en ook het hardlopend afval oprapen (plogging) is ons niet vreemd.
Wat ons hierbij opviel was dat dit zo’n leuke, actieve en positieve bezigheid is. Positieve punten zijn onder andere: je bent lekker buiten bezig, je ruimt zwerfafval op, de buurt ziet er beter uit en je raakt in gesprek met buurtbewoners.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd gaat hierbij zeker op. We gaan als duo’s de buurt of het park in en houden ons uiteraard aan de coronaregels. Dus wanneer u het leuk vindt om een keer aan te sluiten dan kunt u contact opnemen met één van de fractie- of bestuursleden. Bovendien geven we ook van tevoren op onze Facebook-pagina aan waar we de volgende eerste zaterdag van de maand aan de slag gaan.

Zwerfafval, daar veegt het CDA de vloer mee aan!
Ook als filmpje te zien op YouTube: https://youtu.be/V6ZXIR_Qui4

Door: Gerdien Morren, Gemeenteraadslid