19 oktober 2018

Nieuwbouw zwembad: Ruim baan voor de glijbaan!

Bij de besluitvorming van de 1e fase van het onderzoek “Nieuwbouw zwembad” eerder dit jaar is, op voorspraak van het CDA, raadsbreed een amendement aangenomen om de 'Fun variant' alsnog verder te onderzoeken.

Het college van burgemeester en wethouders heeft deze week een besluit genomen waarin zij de raad adviseert in te stemmen met nieuwbouw van een binnenbad met onder meer glijbanen en een waterspeeltuin. CDA Harderwijk is blij met dit voorstel omdat gehoor is gegeven aan de uitkomsten van een door de gemeente gehouden enquête waarin veel inwoners van Harderwijk, en dan met name gezinnen, aangegeven zwembaden in de regio te bezoeken vanwege het ontbreken van recreatieve elementen.

Het voorstel wordt nog dit jaar in de commissie Samenleving besproken en als alles volgens planning loopt zal nog voor het eind van het jaar de gemeenteraad het definitieve besluit te nemen.

Klik hier voor het persbericht van de Gemeente Harderwijk