19 juli 2019

Wandelpad langs het Zeepad en beweegbare palen in de binnenstad

In de laatste raadsvergadering (18 juli 2019) voor de zomer stond vooral de Kadernota centraal. De kadernota is de financiële opmaat naar de begroting van onze gemeente die in het najaar behandeld wordt. Het CDA heeft een amendement en een motie ingediend.

Het amendement gaat over het vervangen van het besturingssysteem en de beweegbare palen in de binnenstad. Het systeem is meer dan 15 jaar oud en werkt niet goed meer. Ook kan het niet meer goed gerepareerd worden. Dit kan leiden tot overlast voor de bewoners en bezoekers van de binnenstad, en kan een ernstige belemmering zijn voor de hulpdiensten bij een spoedeisende zaak of een calamiteit met allen gevolgen van dien. De brandweer heeft ons hierop attent gemaakt.

De motie betreft het aanleggen van een wandelpad langs het fietspad van het Zeepad. Nu wordt het fietspad vooral gebruikt door vele verschillende weggebruikers, zoals (race/elektrische)fietsers, skaters, hardlopers, wandelaars (met en zonder kinderwagens, honden etc.). Het wandelpad moet de veiligheid van de gebruikers vergroten. Zowel het amendement als de motie is aangenomen.