11 november 2021

​Bestuur CDA Hilversum draagt Gerben van Voorden voor als lijsttrekker

Het bestuur van het CDA Hilversum heeft Gerben van Voorden (41) voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022.

Gerben van Voorden is getrouwd en heeft 2 jonge kinderen. Hij heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en is als manager werkzaam bij Canon Nederland N.V. Afkomstig uit een maatschappelijk betrokken gezin en actief lid binnen de PKN in Hilversum is Gerben zeer vertrouwd met de kernwaarden van het CDA en het achterliggende gedachtengoed.

Sinds 2010 is Gerben actief voor de lokale fractie en sinds 2014 als gemeenteraadslid.  Gerben van Voorden heeft zich de afgelopen jaren bewezen als kundig en bevlogen raadslid. Gerben is een verbinder binnen en buiten de politiek. De afgelopen jaren heeft Gerben in de Hilversumse samenleving tientallen stages gelopen en heeft zo met eigen ogen kunnen zien hoe beleid in de praktijk uitwerkt. Hij heeft de grote eenzaamheidsproblematiek op de kaart weten te zetten, zet zich in voor de ouderenzorg en het vrijwilligerswerkbeleid. Maar ook de verhouding tussen de overheid en de burgers is een belangrijk thema in zijn bijdragen. Het bestuur is daarom enorm verheugd om de politicus van het jaar 2019 voor te dragen.

Gerben: “We hebben de afgelopen jaren als een team gewerkt en veel voor Hilversum weten te bereiken. Ik ben enorm vereerd dat het bestuur mij heeft voorgedragen. We hopen dat de kiezer ons opnieuw het vertrouwen geeft zodat we ook de komende jaren met een mooi team kunnen bouwen aan Hilversum.”

Op 30 november a.s. zal naast de kandidatuur van Gerben van Voorden ook de rest van de kandidatenlijst worden vastgesteld. Het Hilversumse CDA-bestuur is verheugd met de uitgebalanceerde lijst van gekwalificeerde leden die zich graag voor het CDA Hilversum willen inzetten. De kandidaten vallen op door kennis en expertise, de meesten maken al minimaal 4 jaar deel uit van de Hilversumse fractie.

Fractievoorzitter en voormalig lijsttrekker Olaf Streutker. "Na twee keer lijsttrekker geweest te zijn, is het goed om het stokje door te geven. Ik ben ongelooflijk blij met de kandidatuur van Gerben. Gerben heeft zich de afgelopen jaren bewezen als kundig en bevlogen raadslid en dit is een niet meer dan logische keuze voor de komende verkiezingen. Natuurlijk blijf ik wel beschikbaar als raadslid." Olaf is over de hele voorlopige kandidatenlijst heel positief. "Onze Hilversumse CDA-fractie heeft zeer veel kwaliteit en het is goed om te zien dat huidige fractieleden opnieuw hoog op de lijst staan".