07 september 2020

CDA organiseert thema-avond Stationsgebied

Het CDA afdeling Hilversum organiseert op 22 september 2020 een discussieavond in De Morgenster over de ontwikkeling van het Stationsgebied. Een belangrijke ontwikkeling die het aanzien van Hilversum de komende decennia gaat bepalen. Centraal staat in deze avond het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan voor het nieuwe Stationsgebied, wat in oktober door de gemeenteraad wordt behandeld.

Tijdens deze avond zal vml. wethouder Willem van der Spek de ontwikkeling van het stationsgebied vanuit historisch perspectief benaderen. Stedenbouwkundige Gert Jan Dral zal spreken over de ontwikkeling van stationsgebieden elders en ingaan op de vraag wat andere gemeenten ons leren. Raadslid Evert Jan Kruijswijk Jansen zal bespreken welk voorstel aan de gemeenteraad wordt gedaan en in gesprek gaan over de politieke afwegingen in dit voorstel. Belangrijke onderwerpen die zeker aan bod gaan komen zijn de verbinding tussen Oost en West, de gewenste bouwhoogtes en de parkeernormen voor de te realiseren woningen.

Wat: Discussieavond ontwikkeling Stationsgebied

Wanneer: dinsdag 22 september om 20.30 uur

Waar: De Morgenster in Hilversum

Aanmelden voor deze avond is verplicht ivm corona en kan via deze link