08 april 2023

Fractieweekend in Friesland - Goed voor Hilversum

Ja u leest het goed! Een bezinningsweekend voor Hilversumse CDA raadsleden die samen de hei op gaan - of in dit geval het Friese platteland op zoeken – en dat alles om nog beter invulling te kunnen geven aan ons raadswerk voor Hilversum.

Doel was enerzijds om verdieping te krijgen op ons functioneren en anderzijds om de onderlinge band met elkaar te versterken. Want ook al heeft het CDA landelijk een grote klap gekregen bij de provinciale staten verkiezingen – plaatselijk zijn we springlevend en zetten we ons in om samen de juiste dingen voor Hilversum en haar inwoners te doen.

De Nederlandse driekleur hangt op veel plaatsen in Friesland nog steeds op haar kop. Een duidelijk teken dat veel inwoners zich nog steeds niet gehoord voelen door de landelijke politiek. Een opdracht ook aan ons als lokale politici om een brug te slaan. Oog en oor te hebben voor datgene wat mensen bezig houdt.

Wij willen politiek bedrijven die gebaseerd is op normen en waarden. Wij willen hoop bieden in tijden van onzekerheid. Vertrouwen geven in plaats van wantrouwen voeden. Verbinden in plaats van het individualisme versterken. Voor ons staat erkenning van het maatschappelijk initiatief voorop. Ruimte en waardering voor datgene wat je samen organiseert in je wijk, in je buurt, in je kerk, muziek- of sport­vereniging.

Zo’n weekend geeft ook ruimte om elkaar persoonlijk beter te leren kennen. Zo konden we genieten van de bourgondische kookkunsten van Tjalke de Jong en bleek Jacobine van Dijk opnieuw een fantastische reisleidster met een scherp oog voor Kunst en Cultuur. Gertjan Postma is ons financieel geweten - hij is dan ook niet voor niets voorzitter van de Audit- en Rekening commissie. Leoni Brussaard is nu al onmisbaar als fractiesecretaris en Koen Tabak als opiniemaker en aanstormend raadslid.

Het mag duidelijk zijn: als fractie voorzitter ben ik trots op al deze fantastische mensen. En met wethouder Gerben van Voorden hebben we ook een zeer betrokken wethouder op het sociaal domein die zich inzet voor een zorgzaam en gezond Hilversum. Het zijn uiteindelijk mensenwerk waar het om gaat: door persoonlijke inzet en commitment komen we samen verder!

CDA Hilversum is een lokale partij die geworteld is in de Hilversumse samenleving – alle fractieleden zijn actief als vrijwilliger of bestuurder in kerk, buurt- of sportvereniging. We zijn Hilversummers net als u! Wilt u meer weten over ons of ons programma? Kijk dan eens op onze lokale afdelingspagina www.goedvoorhilversum.nl en aarzel niet om uw mening met ons te delen!

Olaf Streutker, Fractievoorzitter CDA Hilversum