10 mei 2020

Gelijk hebben en gelijk krijgen: onze bijdrage rond de sluiting van de Kleine Spoorbomen

Met 24 stemmen voor en 11 stemmen tegen heeft een meerderheid van de gemeenteraad ingestemd met het voorstel om de Kleine Spoorbomen op termijn te sluiten voor gemotoriseerd verkeer.

Gelijk hebben en gelijk krijgen

Na opnieuw een uitgebreid debat in de raadsvergadering van 6 mei is het besluit gevallen: de ‘Kleine Spoorbomen’ worden gesloten voor gemotoriseerd verkeer.

Het grote pijnpunt was dat er wel een besluit genomen wordt over het afsluiten van deze overgang, maar geen oplossing geboden wordt voor de gevolgen van deze afsluiting, o.a. de verbinding tussen Oost - Centrum en de verkeersdoorstroming op de Johannes Geradtsweg.

CDA Hilversum heeft er alles aan gedaan om dit punt in de raad duidelijk te maken en de besluitvorming over de kleine spoorbomen daarom aan te houden of op zijn minst aan te passen, zodat er niet gestart kan worden met het afsluiten van deze spooroverweg voordat er ook daadwerkelijke verbeteringen zijn vastgesteld voor deze gevolgen.

Helaas heeft dit niet mogen leiden tot een aangepast besluit.

In het bijgevoegde fragment uit de vergadering kunt u ons pleidooi naluisteren.

N.B. De vergadering werd gehouden via video-platform ZOOM vanwege de corona-crisis

Olaf Streutker