22 juni 2023

Motie aangenomen: Noodlanding voor Vierde Route

Tijdens de Gemeenteraadsvergadering van 21 juni j.l. diende het CDA met vele andere partijen een motie in waarin de Raad zich uitspreekt tegen toename van geluidshinder ten gevolge van een herverdeling van het Nederlandse luchtruim en een maximale beperking hiervan te allen tijde te prefereren.

De bijdrage van raadslid Jacobine van Dijk was kort maar krachtig, het debat dat ontstond was opmerkelijk interessant en het bekijken waard!

De Vierde Route, de herverdeling van het Nederlandse luchtruim. Er wordt heel veel over geschreven en gesproken, vandaag weer uitgebreide artikelen in de Volkskrant en het Nederlands Dagblad, het lijfblad van onze fractie, met wederom dringende en dwingende signalen vanuit diverse steden tegen de plannen.

Deze zomer komt er naar verwachting een concrete uitwerking.

Wij denken dat het belangrijk is dat wij ons als gemeente Hilversum hier ons ook over uitspreken, voor het welzijn van al onze inwoners. Uiteraard zouden we het liefst voor heel Nederland doen, maar dat ligt nu eenmaal niet binnen ons bereik, daar gaan we niet over.

De aangenomen motie is hier terug te vinden.

De Gooi en Eembode schreef er nog een mooi stukje over: https://www.gooieneembode.nl/nieuws/politiek/317380/meer-of-minder-politiek-spreekt-zich-uit-tegen-vierde-aanvlie