08 maart 2019

CDA en VVD Statenleden bij AC de Graafweg

Lijsttrekker Dennis Heijnen, Hermen de Graaf en Willemien Koning van het CDA Noord Holland en VVD lijsttrekker Bas de Wit konden zelf de geluidsoverlast ervaren waar de bewoners al geruime tijd mee te maken hebben. Zij werden vergezeld door Mario Appelman en Arie van Duin van DSV, CDA raadsleden Richard op ’t Veld, Nico Bosch en wethouder Bram Beemster van de gemeente Opmeer. Ook enkele buurtbewoners van de Koekoeksbloem en Sleutelbloem waren aanwezig om hun verhaal te doen. Het kappen van 200 bomen in de bebouwde kom en de sterk verouderde geluidswal was voor hen reden om protest aan te tekenen bij de Provincie. Ook de gemeente Opmeer heeft een zienswijze ingediend tegen de bomenkap.
De Statenleden blijven er bij gedeputeerde Post op aandringen dat er naar oplossingen moet worden gezocht.