31 januari 2018

Programma 2018-2022: 'Wij zijn jouw stem!'

Het verkiezingsprogramma van het CDA voor de periode 2018-2022 heeft als titel gekregen 'Wij zijn jouw stem!'. De eerste exemplaren werden dinsdag overhandigd aan vier oud-CDA-wethouders, Stiene Kramer, Marij Oost, Dirk Bakker en Klaas Kramer.

Volgens lijsttrekker Hans Crebas wil het CDA hiermee onderstrepen dat de partij de ambitie heeft om opnieuw een wethouder te leveren. Bovendien werd met deze overhandiging een mooie brug geslagen tussen verleden (zo'n 25 jaar college-ervaring!), het heden en - vooral - de toekomst, met een grotendeels nieuwe club mensen.

#JouwStem
De titel van het programma luidt ‘Wij zijn jouw stem!’, wat ook de slogan voor de verkiezingen wordt (aangevuld met #JouwStem op social media). Crebas: ‘Wij willen de Urkers betrekken bij de lokale politiek; wij vertegenwoordigen tenslotte de stem van onze burgers in de gemeenteraad. Ook maken wij ons sterk voor de verdere uitbouw van Urk als maritieme centrum rondom het IJsselmeer. Samen met  partijgenoten op landelijk en Europees niveau zullen we blijven vechten voor het behoud van de pulsvisserij en blijven we ons inzetten voor de cultuurhistorische identiteit van Urk’, besluit Crebas.

De oud CDA-wethouders wensten de nieuwe lichting CDA’ers veel succes voor de komende campagne en Stiene Kramer-Brouwer had nog een laatste tip: ‘Zeg wat je doet en doe wat je zegt!’

Het nieuwe verkiezingsprogramma is hier te downloaden. Meer informatie over de verkiezingen vindt u op onze speciale verkiezingspagina's.