06 november 2022

Landelijke overheid gaat bij-plussen bij de bibliotheken

In de gemeente Kaag en Braassem is momenteel een discussie over het openhouden van de bibliotheek in Leimuiden.

In Roelofarensveen is men momenteel bezig met het realiseren van een nieuwe bibliotheek, en het geld wat er is kan maar eenmalig gebruikt worden, dus zal uit andere bibliotheken moeten komen.

Dieperliggende oorzaak is de jarenlange achteruitgang van de budgetten voor bibliotheekvoorzieningen in onze gemeente, en dat is een probleem wat landelijk op veel meer plaatsen speelt. Jarenlange financiele achteruitgang van de bijdragen vanuit de landelijke overheid en daardoor bezuinigingen bij de verschillende gemeentes.

CDA Kaag en Braassem maakt zich sterk voor de bibliotheek in Leimuiden, maar ook voor de bibliotheek in onder andere Woubrugge dient meer budget vrijgemaakt te worden.

Ook de landelijke overheid lijkt zich dit eindelijk te realiseren.

Hopelijk kunnen zij Kaag en Braassem een handje helpen!