16 januari 2022

Betaald parkeren in Lansingerland? Wat het CDA betreft niet!

Mobiliteitsvisie Lansingerland 2040

Afgelopen week is de langverwachte mobiliteitsvisie 2040 besproken. Het CDA vindt deze visie zeer telleurstellend. Volgens Hans van der Stelt (CDA): Het hele verhaal blijft abstract en roept de vraag op, 'waarom moet dit nu een paar weken voor de verkiezingen besproken worden?' Kunnen we niet wachten tot na de verkiezingen, zodat we het kunnen hebben over een volledig verhaal?

Daarbij is Van der Stelt uitgesproken over een onderdeel uit de visie, Hans: 'Het stuk is puur autopesten, als je deze visie gelooft dan geloof je heilig in het terugdringen van het autoverkeer in Lansingerland. Het CDA gelooft dat niet. Mensen mogen blijkbaar geen auto meer hebben om te recreëren'.

Een ander punt waar het CDA van schrok is dat de deur wordt opengezet voor tarifering voor autoparkeren. Hans noemt: 'Betaald parkeren zijn wij als CDA faliekant op tegen. Het staat in de visie eigenlijk heel concreet dat betaald parkeren als optie meegenomen wordt. Hier zullen wij als CDA Lansingerland een amendement op indienen. In Lansingerland geen betaald parkeren! Aldus Hans van der Stelt, CDA.