20 december 2023

CDA Lansingerland haalt kerstboom vol wensen op

Meer veiligheid voor fietsers, de mogelijkheid om via de vaarten naar het centrum van Berkel en Rodenrijs te varen en een oplossing voor de rondslingerende pmd-zakken. Zomaar wat wensen die de inwoners tijdens de Moonlight shoppen van afgelopen zaterdag in de kerstboom van het CDA Lansingerland hebben gehangen.

De partij deelde aan voorbijgangers een lekkere kop chocomel uit met een koekje en ging daarbij in gesprek met inwoners over de zorgen die zij hebben. Hun wens of zorg konden zij op een kerstbal schrijven en die vervolgens in deden door de Houtbank Lansingerland aangeboden houten, duurzame boom hangen. Veel inwoners klagen over de onveilige fietspaden en rotondes en over de rondslingerende pmd-zakken door de straten.

Naast de al eerdergenoemde onderwerpen vroegen voorbijgangers ook aandacht voor participatie en duurzaamheid. “Het is inmiddels een traditie aan het worden dat wij met Kerst aanwezig zijn op deze avond en steeds meer mensen weten ons dan ook te vinden. De tientallen gesprekken en wensen die zijn opgeschreven zijn zeer waardevol”, aldus fractievoorzitter Jan-Willem van den Beukel. “Met de wensen die zijn opgeschreven gaan we vol inspiratie 2024 in.”