29 april 2023

Werkbezoek Oudheidkundige Vereniging en Museum Bleiswijk

Op zaterdag 29 april hebben CDA-raadsleden Nelleke Bouman, Frans Ammerlaan en Dave Bergwerff een bezoek gebracht aan de Oudheidkundige Vereniging in Bleiswijk. De Vereniging werd in 1984 opgericht. Het is erg belangrijk dat dit soort verenigingen bestaan om de geschiedenis van, in dit geval, Bleiswijk uit te dragen. Het is fijn om te weten waar wij vandaan komen, en wat onze grootouders hebben gedaan, zodat wij het leven kunnen leiden die wij anno 2023 kennen.

De verwachting is dat de Oudheidkundige Vereniging dit jaar nog verhuist naar een unieke locatie in een gemeentelijk monument in het centrum van Bleiswijk. Een aantal zaken moeten (formeel) in orde komen voordat de verhuizing een feit is, maar het lijkt er sterk op dat dit lukt.

De CDA-fractie dankt de voorzitter: Gerrit van der Knaap voor zijn gastvrijheid en zijn uitgebreide uitleg over de Vereniging. Dit soort mensen moeten wij in onze gemeente koesteren. Zij zijn van zeer veel waarde, soms zelfs meer dan zij zelf realiseren. Nogmaals dank.

Hieronder de link naar de website van de Oudheidkundige Vereniging en Museum Bleiswijk: